loading...

بازرگاني پرشين پيشرانه

پخش لوازم الكتريكي

بازدید : 667
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چگونه يك رزومه خوب تهيه كنيم و رزومه كاري خود را در كمترين زمان ممكن بروزرساني كنيد

اگر تابحال رزومه كاري نوشته باشيد، بدون شك مي دانيد كه چه اهميتي در فرآيند استخدام دارد. تمام خصوصيات، توانايي ها، علايق و تجربيات خود را در يك يا چند برگ كاغذ خلاصه مي كنيد. معمولاً رزومه كاري بايد تا جاي ممكن خلاصه و مرتب نوشته شود. اگر رزومه خود را چند سال پيش نوشته ايد و اكنون شركت ها با ديدن آن علاقه اي به مصاحبه با شما ندارند بهتر است به فكر باشيد. مي توانيد رزومه كاري خود را در كمتر از ۱۰ دقيقه بروزرساني كنيد.


پروفايل لينكداين

امروزه همه چيز بر پايه فضاي مجازي مي چرخد. شبكه هاي اجتماعي تأثير بسزايي در خصوصيات اخلاقي و كاري افراد دارند. شبكه اجتماعي لينكداين (LinkedIn) مخصوص افرادي است كه به دنبال كار و مهم تر از آن روابط كاري مي گردند. در صورتي كه در اين شبكه اجتماعي عضو نيستيد، پيشنهاد مي كنيم در اولين فرصت ممكن پروفايل خود را ايجاد كنيد.

توسط صفحه لينكداين، به راحتي مي توان به سوابق كاري، اطلاعات شخصي و مهارت هاي افراد پي برد. بهتر است آدرس صفحه لينكداين را در بالاترين بخش رزومه و كنار آدرس ايميل خود درج كنيد. آدرس اين صفحه را به صورت (linkedin.com/in/—) نوشته شود. به جاي خط تيره آدرس مخصوص به خود را جاي گذاري كنيد.


فونت مناسب و رنگ خوانا

سعي كنيد از فونت هاي رسمي و رايج استفاده كنيد. فونت هاي شكسته و نستعليق به هيچ عنوان مناسب نوشتن رزومه نيستند. مهمترين بخش رزومه اسم و فاميل شماست. اسم شما در بالاترين بخش رزومه نوشته مي شود. معمولاً آن را با فونت بزرگ و توپر مي نويسند. اگر پس زمينه رزومه داراي يك رنگ خاص است سعي كنيد رنگ نوشته ها خوانا باشد. ممكن است رزومه كاري در برنامه مايكروسافت ورد (يا فوتوشاپ) ظاهر مناسبي داشته باشد. هنگامي كه آن را چاپ مي كنيد قضيه متفاوت است.

سِمَت مورد علاقه ممنوع!

«مديريت و موقعيت هاي اجرايي جزو سمت هاي مورد علاقه من به حساب مي آيند». به عنوان مثال اين جمله اي است كه برخي افراد در بالاي رزومه خود مي نويسند. معمولاً سمت مورد علاقه را بالاي رزومه كاري و پس از مشخصات فردي قيد مي كنند. اين بخش مي تواند هدف شما از نوشتن و فرستادن رزومه كاري باشد. سمت و شغل مورد علاقه شما را در يك يا دو جمله كوتاه تشريح كند.

پيشنهاد مي كنيم اين بخش را از رزومه كاري خود حذف كنيد. بيشتر مديرهاي بخش استخدام ميانه خوبي با اين قسمت ندارند. آنها فكر مي كنند كه شما براي آنها تعيين تكليف مي كنيد. البته ممكن است برخي از شركت ها از شما تقاضاي نوشتن اين بخش را داشته باشند. در حالت پيش فرض بهتر است اين قسمت را از رزومه كاري حذف كنيد.

آخرين موقعيت شغلي

مهم نيست دليل جدايي شما از شغل قبلي چيست. حتماً تمامي شغل هايي كه تاكنون داشته ايد را در رزومه كاري خود درج كنيد. لازم نيست حتماً دليل ترك آن شغل را با جزئيات بنويسيد. اصولاً رزومه بايد خلاصه و خوانا نوشته شود. عدم ذكر يك موقعيت شغلي ممكن است تأثير بسيار بدتري از نوشتن آن داشته باشد. حتي اگر شغل سابق خود را دوست نداشتيد باز هم آن را يادداشت كنيد.

حذف بخش هاي غيرضروري

اگر ۱۰ سال از دريافت مدرك ديپلم شما مي گذرد و اكنون كارشناسي يا كارشناسي ارشد داريد دليلي براي درج معدل ديپلم وجود ندارد. بخش هاي غيرضروري در رزومه باعث سردرگمي مي شود. بهتر است به جاي آن تجربيات جديد خود را جايگزين كنيد. اگر تجربه خاصي داريد كه به شركت موردنظر ارتباط دارد حتماً آن را در رزومه كاري خود يادداشت كنيد.

اصطلاحات قلمبه سلمبه!

مطمئن باشيد كسي كه براي او رزومه كاري مي نويسيد تعداد زيادي رزومه خوانده است. واژه هايي مانند «متخصص در امر»، «داراي تجربه در زمينه» و نظاير آنها را زياد استفاده نكنيد. سعي نكنيد خود را بزرگتر از آنچه كه هستيد نشان دهيد. به جاي پر كردن رزومه خود با اين كلمات سرراست و دقيق تجربيات و سوابق كاري خود را يادداشت كنيد.

تأثير رنگ

اگر رزومه كاري شما قبلاً سياه و سفيد بود، بهتر است مقداري رنگ به آن اضافه كنيد. البته رنگ به معناي تغيير رنگ فونت ها و هايلايت كردن متون نيست. مي توانيد سرتيتر بخش هاي مختلف رزومه خود را با يك رنگ ملايم و متفاوت بنويسيد. يك عكس رنگي جديد خود را به رزومه اضافه كنيد. سعي كنيد رزومه كاري شما اندكي از ديگران متفاوت باشد. اهميت دادن به نوشتن رزومه باعث مي شود شما را يك فرد جدي قلمداد كنند.

چاپ و جلد مناسب

ممكن است يك رزومه كاري فوق العاده داشته باشيد اما چاپگر شما مناسب نباشد. معمولاً بيشتر افراد براي چاپ به بيرون مراجعه مي كنند. محلي را براي چاپ رزومه خود انتخاب كنيد كه كيفيت چاپ مناسبي داشته باشد. كسي علاقه اي به خواندن رزومه سياه شده يا كم رنگ شما ندارد.

مهم تر اينكه رزومه خود را در يك جلد مناسب و با كيفيت بگذاريد. تحويل رزومه در ميان يك پوشه قديمي و عادي ايده مناسبي نيست. اندكي هزينه اضافي ارزش استخدام را خواهد داشت.

اميدواريم در به دست آوردن شغل مورد نظرتان موفق باشيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 36

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 89
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 79
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 551
  • بازدید ماه : 1171
  • بازدید سال : 23062
  • بازدید کلی : 2025893
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه