loading...

بازرگاني پرشين پيشرانه

پخش لوازم الكتريكي

بازدید : 609
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

۴ تفاوت بزرگ بين بازار اينترنتي و فروشگاه اينترنتي


در صنعت وب، يك بازار اينترنتي يا Marketplace، در واقع يك فروشگاه اينترنتي است با چند تفاوت عمده. دانستن اين تفاوت ها به شما كمك مي كند تا بتوانيد انتخاب درستي براي خريد داشته باشيد.

در ادامه، ۴ برتري بزرگ يك بازار اينترنتي مثل باميلو را نسبت به فروشگاه هاي اينترنتي مطالعه كنيد. اين مطالب به شما كمك مي كند تا در هنگام خريد بتوانيد از تمام پتانسيل موجود استفاده كنيد و حتي اگر قصد راه اندازي يك كسب و كار آنلاين براي فروش كالا به مشتريان خود را داريد، تصميم بگيريد كه يك فروشگاه اينترنتي داشته باشيد يا يك بازار اينترنتي يا همان Marketplace.

persianpishraneh.com

۱- نياز به سرمايه گزاري كمتر

براي داشتن يك وبسايت فروشگاه اينترنتي، شما مي بايست يك سرمايه گزاري نسبتا بزرگ داشته باشيد يا اينكه موفق نخواهيد شد. اين سرمايه گزاري شامل:

  1. هزينه لازم براي تهيه يك انبار.
  2. مبلغ هنگفتي براي خريد اوليه كالاهايي براي فروش به مشتريان.
  3. مبلغ زيادي براي صرف در راستاي توليد محتوا، بازاريابي اينترنتي يا ديجيتال ماركتينگ و سئو. سئو در بازار اينترنتي چگونه است؟

و ساير هزينه هايي كه شروع كار را براي يك استارت اپ تقريبا غير ممكن مي كند مگر اينكه داراي يك سرمايه گزار بزرگ باشد.

اما يك بازار اينترنتي،

  1. در شروع كار نيازي به انبار ندارد چرا كه تامين كننده ها كالا ها را در انبار هاي خود نگهداري مي كنند.
  2. نيازي به صرف هزينه هاي زياد براي خريد اوليه محصولات و پر كردن انبار نيست چرا كه فروشندگان، كالاهاي لازم را دارند.
  3. توليد محتوا، سئو و بازاريابي اينترنتي تا حدودي بر عهده فروشندگان و تامين كنندگان مي باشد. فقط بايد يك نيروي ناظر و برنامه ريز بر امور جاري نظارت كند و سياست هاي كلي را تنظيم كند.

بنابراين مي بينيد كه اگر شما به دنبال راه اندازي يك كسب و كار آنلاين براي فروش محصولات و كالاهاي مورد نظر خود هستيد، در ابتداي كار و بدون سرمايه گزاري خيلي بزرگ، داشتن يك بازار اينترنتي بسيار به نفعتان خواهد بود.

به اين ترتيب مي توانيد سرع تر رشد كنيد و پول خود را براي كارهاي بهتري نگه داريد.

۲- مدل كسب و كار قابل توسعه و رشد بدون نياز به افزايش منابع موجود

در يك كلام، كسب و كاري كه مي تواند بزرگ شود بدون اينكه كل هزينه لازم براي رشدش را بپردازد، scalable گفته مي شود.

يك فروشگاه اينترنتي اگر قصد اين را داشته باشد كه محصولات جديدي را موجود كند و براي خريد در اختيار مشتريانش قرار دهد، بايد براي آن كالاها فضاي انبار، توليد كننده محتوا براي ارائه مشخصات و توضيحات براي محصول، مبلغ هنگفتي براي خريد و به طور كلي، منابع مالي و انساني بيشتري دارد.

آيا اين موضوع كه شما بخواهيد به كسب و كاري كه تا ديروز، دوربين ديجيتال مي فروخته، قابليت و امكان فروش لباس و كالاي مد و زيبايي را اضافه كنيد و مجبور باشيد يك وبسايت ديگر داشته باشيد، كارمندان ديگري را استخدام كنيد، انبار جديد بگيريد، سرمايه گزاري كنيد و يك برند جديد ثبت كنيد، به نظر شما ايده آل است؟

مطمئنا پاسخ سوال بالا چندان سخت نيست:

خير

اما يك بازار اينترنتي به شما اين قابليت را مي دهد كه بدون نياز به سرمايه گزاري هنگفت در زمينه مالي و نيروي انساني، با حداقل ميزان تغييرات لازم به هدف جديد خود برسيد.

فقط كافيست با فروشندگان جديدي قرارداد بنويسيد، آن ها خودشان بهتر از هر كسي مي توانند كالاهاي خود را به خريداران معرفي كنند و يك رابطه سه طرفه برد، برد و برد بين مشتري، تامين كننده و كسب و كار بازار اينترنتي ايجاد مي شود موفقيتي براي خريدار، فروشنده و صاحب بازار اينترنتي است و همانطور كه مي توانيد حدس بزنيد، روز به روز تعداد خريداران شما نسبت به رقباي فروشگاه اينترنتي تان، بيشتر و بيشتر مي شود و مهم نيست كه شما چه زماني شروع به كار كرده باشيد ! مشتريان و خريداران قدرت تفكر دارند و هميشه بهترين راه را براي خريد خود انتخاب مي كنند.

حال چند دليل براي اينكه خريد از يك بازار اينترنتي براي مشتريان بسيار بهتر و به صرفه تر از خريد از يك فروشگاه اينترنتي خواهد بود.

۳- تنوع كالاها در يك بازار اينترنتي بسيار بيشتر از فروشگاه اينترنتي است.

تنوع بيشتر كالا اين امكان را به خريدار مي دهد تا بتواند از بين مدل هاي مختلف و به خصوص پيشنهاد هاي مختلف براي خريد يك محصول كه در بر گيرنده قيمت ها و كيفيت هاي متنوعي هستند، بهترين گزينه مورد نياز خود را انتخاب كند.

به طور مثال شايد شما بخواهيد يك كفش آديداس بخريد. اگر به يك فروشگاه اينترنتي سر بزنيد، خواهيد ديد كه چندين مدل از كفش هاي آديداس را براي فروش قرار داده و شما حق انتخاب بالايي داريد.

اما اوضاع در يك بازار اينترنتي كمي متفاوت است. در بازار اينترنتي شما همان تنوع از كالا ها را خواهيد ديد ( شايد كمي كمتر يا بيشتر ) به علاوه اينكه هر كالا را مي توانيد با قيمت هاي مختلفي كه فروشندگان مختلف با شرايط مختلف براي فروش قرار مي دهند، براي خريد انتخاب كنيد.

در همان مثال كفش آديداس، هر كفش در يك بازار اينترنتي توسط تامين كنندگان مختلفي ارائه شده است. هر يك قيمت خود را دارند و شرايط خودشان را براي فروش در اختيار شما قرار مي دهند تا بتوانيد انتخاب كنيد.

  • فروشنده شماره ۱ كفش آديداس مورد نظر را با قيمت a تومان مي فروشد.
  • فروشنده شماره ۲ به دليل اينكه نقد و بررسي حرفه اي براي محصول خود ارائه داده، كمر گران تر مي فروشد.
  • فروشنده شماره ۳ آتش به مالش زده و با ۳۰ درصد تخفيف مي فروشد.
  • فروشنده شماره ۴ همان كفش را به يك پنجم قيمت مي فروشد با اين تفاوت كه كالا اصل نيست و طرح كفش آديداس است.
  • فروشنده شماره ۵ قصد دارد كه فروشگاهش را جمع كرده و به خارج از كشور سفر كند، به همين دليل همان كفش را ( اصلش را ) به نصف قيمت مي فروشد.

و من مي توانم ده ها مثال مختلف از تامين كنندگاني كه در باميلو فعاليت دارند را برايتان بياورم و شما متوجه شويد كه دستتان براي انتخاب چقدر باز است.

شايد شما به دنبال جنس اصل باشيد، شايد كالاي طرح را به دليل قيمت پايين اش بپسنديد، شايد دوسا داريد از فروشنده اي خاص كه به او اطمينان داريد يا به هر دليلي از او خوشتان مي آيد خريد كنيد… هر سليقه و ايده اي كه در ذهن داريد را مي توانيد برايش يك گزينه مناسب بيابيد.

آيا نيازي هست كه اين شرايط را بار ديگر با يك فروشگاه اينترنتي كه كالاهايش را فقط خودش مي فروشد، به هر قيمتي كه دلش بخواهد و با همان شرايطي كه او تعيين مي كند، مقايسه كنم؟

۴- قيمت تمام شده كمتر براي محصولات

با توجه به تمام توضيحاتي كه در بالا درباره تفاوت ميزان سرمايه گزاري لازم در يك فروشگاه اينترنتي با يك بازار اينترنتي بيان شد، مشخص است كه چرا قيمت ها در يك بازار اينترنتي به مقدار قابل توجهي از يك فروشگاه اينترنتي كمتر هستند.

يك بازار اينترنتي:

  • هزينه كمتري بابت انبار مي پردازد.
  • كالاهاي موجود در بازار را به صورت مافيايي خريداري نمي كند تا موجودي كم شود و بتواند با هر قيمتي كه دلش خواست آن ها را به فروش برساند.
  • هزينه بسيار كمتري براي گسترش كسب و كار خود مي پردازد و به همين دليل مشتري مجبور نيست هزينه رشد فروشگاه اينترنتي را علاوه بر قيمت كالا به او بپردازد.

پس به سادگي مشخص است كه در حالت كلي و بدون در نظر گرفتن حالت هاي استثنا كه هميشه وجود دارند، شماي خريدار برايتان بهتر است كه قبل از خريد از فروشگاه اينترنتي مورد نظر خود، قيمت ها را در بازار اينترنتي هم بررسي كنيد. شايد در آن صورت مجبور نباشيد كه هزينه گزافي براي كالايي كه يك تامين كننده با قيمت مناسب در بازار اينترنتي به شما ارائه مي دهد بپردازيد.

persianpishraneh.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 36

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 57
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 262
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 1528
  • بازدید سال : 23419
  • بازدید کلی : 2026250
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه