loading...

بازرگاني پرشين پيشرانه

پخش لوازم الكتريكي

بازدید : 651
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آفتاب سوختگي و ۷ راه براي بهبود پوست


آفتاب سوختگي در تابستان از هر فصل ديگري راحت تر رخ مي دهد. كمي غفلت باعث سوختن پوستتان مي‌شود و بايد به فكر بهبهود آفتاب سوختگي هاي پوست بدنتان باشيد.

از پوستتان در برابر آفتاب به اندازه كافي محافظت نكرده ايد و پوستتان سوخته است. اين درس دردناك، به شما خواهد آموخت كه در آينده، به خوبي از پوستتان محافطت كنيد. اما در حال حاضر، رعايت ۷ توصيه متخصصين پوست به شما كمك مي‌كند تا پوستتان را كه بيش از حد در معرض تابش آفتاب بوده است، از سوزش و درد نجات دهيد. طبق معمول بهترين توصيه پيش گيري است پس ضد آفتاب ها را فراموش نكنيد.

www.persianpishraneh.com

به هنگام آفتاب سوختگي توصيه هاي زير را رعايت كنيد

۱- لباس راحت بپوشيد

دكتر «شرن ادريس»، متخصص پوست و عضو انجمن متخصصين پوست، مي‌گويد: «ساعات اوليه پس از وقوع آفتاب سوختگي، پوست شما نياز به تنفس دارد. بدن شما با افزايش ميزان گردش خون در نواحي آسيب ديده در پي پاسخ به سوختگيهاي ايجاد شده است تا بهبود آنها را سريعتر كند. در نتيجه اكيدا از پوشيدن لباسهاي تنگ خودداري كنيد.»

به منظور جلوگيري از التهاب بيشتر، كه ممكن است موجب بروز تورم و تاول شود، بهترين كار اين است كه لباس گشاد و خنك بپوشيد.

۲- قرص خوردن

دكتر ادريس توصيه مي‌كند براي كاهش تورم و قرمزي پوست، از قرصهاي ضد التهاب نظير ايبوبروفن يا آسپريناستفاده كنيد. داروها همچنين از بروز حس سوزش شديد هم جلوگيري مي‌كنند. خانم ادريس مي‌گويد: «در فازهاي اوليه آفتاب سوختگي، پوست شما ملتهب است و افزايش گردش خون در نواحي آسيب ديده نيز باعث افزايش التهاب در اين نواحي مي‌شود.»

۳- آرامش براي بدن

شايد بديهي به نظر برسد، اما براي پايين آوردن دماي بدنتان بايد از روشهايي استفاده كنيد كه خنك تر شويد و بهترين راه، حمام يا دوش آب سرد است. پيشنهاد مي‌شود از لوسيونها يا نرم كننده هاي ملايم استفاده كنيد تا هم دماي بدن را پايين آورده و هم پوستتان را نرم كنيد.

بعد از بيرون آمدن از حمام، بدنتان را با با ملايمت بسيار خشك كنيد تا از ايجاد ترك يا تركيدن تاولهايتان جلوگيري كرده و اجازه دهيد پوستتان رطوبت طبيعي خود را حفظ كند. چرا كه خشكي پوست يكي از شايعترين مشكلات پس از آفتاب سوختگي است.

۴- به تاول ها دست نزنيد

دكتر ادريس مي‌گويد: «ممكن است وسوسه شويد با تاولها ور رفته و آنها را بتركانيد. اما اكيدا اين كار را نكنيد. تاولها زماني روي پوست ظاهر مي‌شوند كه لايه پايين تر پوست كه آن را با عنوان «درم» مي‌شناسيم، از لايه هاي سطحي پوست جدا مي‌شود. اين امر، باعث ايجاد دانه هايي آبدار شده كه حاوي فاكتور رشد و در عين حال التيام است. با تركاندن اين تاولها، سد مقاومت و محافظت طبيعي بدنتان در برابر آلودگي ها را شكسته و پوست آسيب ديده تان را در برابر آلودگي و مواد حساسيت زا قرار مي‌دهيد.»
به جاي اين كار، يك ليف نرم را در مخلوط شير و يخ فرو برده و بعد به مدت ۵ دقيقه روي پوستتان قرار دهيد.ابدا آن را روي پوستتان نماليد. شير، تورم و التهاب را فرونشانده و يخ باعث پايين آمدن دماي بدن و تنظيم فشار خون در رگهاي سطح پوست مي‌شود. در نتيجه قرمزي و تورم پوستتان كاهش خواهد يافت.

۵- پوستتان را تسكين دهيد

سوزش پوستتان را با آغشته كردن آن به كرم آلوئه ورا يا لوسيون سويا تسكين دهيد. پوستي كه در اثر آفتاب سوخته است، بسيار خشك و شكننده است، بنابراين سعي كنيد آن را با كرمهاي بهبود دهنده چرب كرده و اكيدا از مرطوب كننده هايي كه پايه الكلي دارند استفاده نكنيد. دكتر ادريس توصيه مي‌كند: «پس از حمام آب سرد، لوسيونها را به پوست مرطوبتان بماليد تا رطوبت مورد نياز آن را تامين كنيد. اگر صورتتان سوخته و سرخ شده است، از يك ماسك خنك كننده استفاده كنيد كه حاوي مواد ضد التهاب و نيز مواد آبرسان باشد.»

۶- از درمانهاي تكميلي استفاده كنيد

اگر تمامي كارهايي را كه پيش از اين گفته ايم، انجام داده ايد و هنوز حس مي‌كنيد در آتش مي‌سوزيد، از داروهاي قويتر استفاده كنيد. پماد هيدروكورتيزون مي‌تواند التهاب و سوزش را كاهش داده و موقتا درد شما را تسكين دهد.

۷- بگذاريد پوستتان كم كم بهبود يابد

دكتر ادريس هشدار مي‌دهد: «وقتي كه تاولها خودبخود تركيدند، از دست كاري، كندن، فشار دادن يا تحريك آنها خودداري كنيد تا جاي زخم آنها روي پوستتان باقي نماند. به رغم زشتي ظاهريشان، اين لايه هاي پوستي از بخشهاي آسيب ديده اي كه زيرشان قرار گرفته اند محافظت مي‌كنند.»

او حتي توصيه مي‌كند براي تسريع فرايند بهبود، تا جايي كه مي‌توانيد لباس نپوشيد. هنگامي كه پوست اندازي طبيعي بعد از آفتاب سوختگي شروع شد، پوستتان را آزاد بگذاريد. فقط از سر تا پايتان را به كرمي آغشته كنيد كه حاوي سراميد و ليپيد باشد.

www.persianpishraneh.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 36

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 119
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 125
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 707
  • بازدید ماه : 1327
  • بازدید سال : 23218
  • بازدید کلی : 2026049
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه