loading...

بازرگاني پرشين پيشرانه

پخش لوازم الكتريكي

بازدید : 601
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

معرفي گوشي هواوي ميت ۱۰

شركت چيني هواوي بالاخره محصولات جديد خود با نمايشگرهاي بزرگ با لبه‌هاي باريك و عنوان گوشي هواوي ميت ۱۰ را رسماً معرفي كرد. اين محصولات شامل دو پرچمدار يعني ميت ۱۰ و ميت ۱۰ پرو، نسخۀ لوكس پورشه ديزاين و يك نسخۀ مقرون به صرفه‌تر با نام ميت ۱۰ لايت مي‌شوند. در معرفي محصولات جديد سري Mate، بيش از هر چيز روي خصوصيات مربوط به هوش مصنوعي اين گوشي‌ها تأكيد و تبليغ شده است.

persianpishraneh.com

در اين مطلب ابتدا و بيش‌تر در مورد گوشي هواوي ميت ۱۰ معمولي و ميت ۱۰ پرو صحبت خواهيم كرد و نيم‌نگاهي نيز به دو نسخۀ ديگر خواهيم داشت.

مهم‌ترين اختلاف بين دو محصول اصلي يعني ميت ۱۰ و ميت ۱۰ پرو، تفاوت آن‌ها در اندازه و ظاهر آن‌هاست. ميت ۱۰ از يك صفحه نمايش ۵٫۹ اينچي با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ استفاده مي‌كند اما ميت ۱۰ پرو از نمايشگر OLED و ۶ اينچي با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۱۶۰ بهره مي‌برد. حاشيه‌هاي متقارن دو گوشي در بالا و پايين هم به خوبي باريك شده‌اند. عليرغم اندازۀ بزرگ‌تر، نسخۀ پرو با توجه به نسبت تصوير ۱۸:۹ به نظر كوچك‌تر از مدل معمولي – كه نسبت تصوير آن ۱۶:۹ است – مي‌رسد و شباهت بيشتري به ساير پرچمداران بدون حاشيۀ اخيراً معرفي‌شده توسط ساير شركت‌ها دارد.

براي ميت ۱۰ و ۱۰ پرو، رنگ‌هاي قهوه‌اي و صورتي در نظر گرفته شده و دو رنگ مشكي و طلايي براي ميت ۱۰ معمولي و ۱۰ لايت و رنگ‌هاي آبي و خاكستري نيز انتخاب‌هاي اختصاصي براي ميت ۱۰ پرو هستند. نسخۀ خاص با طراحي پورشه ديزاين هم با رنگ مشكي ويژه عرضه مي‌شود. اكثر ساير مشخصات پورشه ديزاين با ميت ۱۰ پرو برابر است. سنسور اثر انگشت در ميت ۱۰ در زير صفحه نمايش و در ميت ۱۰ پرو بدنۀ پشتي قرار داده شده است. نسخۀ پرو از گواهي IP67 به معناي مقاومت در مقابل آب بهره مي‌برد و نسخۀ معمولي و لايت، داراي جك هدفون و شكاف كارت حافظۀ microSD هستند.

سخت افزار گوشي هواوي ميت ۱۰

گذشته از تفاوت‌هاي ظاهري، از نظر مشخصات سخت‌افزاري، نسخه‌هاي ۱۰ معمولي و ۱۰ پرو تفاوت چنداني ندارند. هر دو از پردازندۀ **********n 970 اختصاصي هواوي، چهار گيگابايت حافظۀ رم، باتري با ظرفيت ۴٫۰۰۰ ميلي‌آمپرساعت، ۶۴ گيگابايت حافظه داخلي و دوربين‌هاي دوگانه شركت قدرتمند لايكا با ديافراگم f/1.6 بهره مي‌برند. درست مانند پرچمدارهاي قبلي هواوي مثل پي۱۰، تركيب دوگانۀ دوربين‌هاي اصلي از يك سنسور رنگي ۲۰ مگاپيكسلي و يك سنسور تك‌رنگ ۱۲ مگاپيكسلي تشكيل مي‌شوند كه قابليت افزودن نور و جزئيات به تصوير را دارد. ميت ۱۰ پرو يك نسخۀ ديگر با ۶ گيگابايت رم و ۱۲۸ گيگابايت حافظه داخلي نيز خواهد داشت و مدل پورشه ديزاين نيز با همين ميزان رم و ۲۵۶ گيگابايت حافظه داخلي وارد بازار مي‌شود.

ميت ۱۰ لايت نيز از ۴ گيگابايت رم و ۶۴ گيگابايت حافظه داخلي استفاده مي‌كند اما تفاوت عمدۀ آن با ساير نسخه‌ها، پردازندۀ قديمي‌تر آن است كه **********n 659 خواهد بود و با توجه به فقدان چيپ هوش مصنوعي، از قابليت‌هاي مخصوص مرتبط با اين مورد هم در آن خبري نيست. ضمن اينكه دوربين دوگانۀ اصلي اين محصول از يك سنسور ۱۶ مگاپيكسلي و سنسور ۲ مگاپيكسلي ثانويه تشكيل مي‌شود و خصوصيت ويژۀ آن نيز استفاده از تركيب يك سنسور ۱۳ مگاپيكسلي و سنسور ديگر ۲ مگاپيكسلي به عنوان دوربين جلوي گوشي هواوي ميت ۱۰ لايت است. با اين حساب، اين گوشي از ۴ دوربين براي ثبت تصاوير شما استفاده خواهد كرد.

گوشي هواوي ميت ۱۰ و ميت ۱۰ پرو هر دو از پورت USB نوع C استفاده مي‌كنند و هواوي هم راهي براي تبديل گوشي به يك كامپيوتر دسكتاپ طراحي كرده است. اين روش از نظر كاربرد، شبيكه داك Dex شركت سامسونگ و محصولات ديگري مثل Windows Continuum يا Motorola Atrix است اما هواوي اين كار بدون نياز به يك داك و تنها با اتصال گوشي با كابل به يك مانيتور فراهم كرده است. در اين حالت گوشي مي‌تواند حدود سه ساعت يك محيط دسكتاپي را با پشتيباني از آفيس و پنجره‌هاي قابل كوچك و بزرگ كردن براي شما فراهم كند.

بزرگ‌ترين امتياز محصولات جديد هواوي، استفاده از چيپ جديد **********n 970 است كه توسط همين شركت ساخته شده است. در اين چيپ، بخشي كه خودِ هواوي آن را NPU يا واحد پردازش عصبي مي‌نامد وجود دارد كه كنترل عمليات مربوط به هوش مصنوعي و يادگيري عميق در اين بخش صورت مي‌پذيرد. پيش از اين اپل نيز هم‌زمان با معرفي آيفون‌هاي ۸ و ده، «موتور عصبي» موجود در چيپ A11 Bionic را معرفي كرده بود و بايد به زودي منتظر نبرد بين هوش‌هاي مصنوعي محصولات اين شركت‌ها با يكديگر باشيم.

يكي از بزرگ‌ترين ادعاهاي هواوي اين است كه پردازش هوش مصنوعي چيپ جديد مي‌تواند به شدت ميزان كند شدن دستگاه و افت كارايي آن در طول زمان را كاهش دهد. هواوي اين موارد را، يكي از بزرگ‌ترين مشكلات دستگاه‌هاي اندرويدي مي‌داند و ميت ۱۰ با استفاده از روش‌هاي پردازشي خاص خود، مدلي از نحوۀ استفاده از گوشي توسط كاربر مي‌سازد و تخصيص منابع در دستگاه توسط يادگيري ماشين طبق پيش‌بيني رفتار كاربر انجام مي‌شود. علاوه بر آن، با اينكه به نظر مي‌رسد برتري اپل در سرعت پردازنده‌هاي محصولاتش دست‌نيافتني باشد، هواوي معتقد است توانايي‌هاي يادگيري عميق در ميت ۱۰، مي‌تواند در عملياتي مانند تشخيص تصاوير، آيفون‌هاي جديد را هم پشت سر گذارد.

قضاوت در مورد عملكرد گوشي‌هاي جديد هواوي به خصوص در زمينۀ هوش مصنوعي خيلي زود است. شايد حتي پس از عرضه هم چند ماه زمان براي بررسي دقيق اين قابليت‌ها نياز باشد اما به‌هرحال واضح است كه اختصاص دادن يك سخت‌افزار مجزا براي عمليات مربوط به هوش مصنوعي، مي‌تواند تأثيرات مثبتي در اين كاربردها داشته باشد، ضمن اينكه اين كار نشان از سرمايه‌گذاري شركت‌هاي بزرگ روي روش‌هاي جديدي مثل يادگيري ماشين دارد.

پرچمدار اخير هواوي يعني پي۱۰ نقاط ضعفي در خود داشت كه باعث انتقاد بسياري شده بود اما حداقل روي كاغذ، جديدترين محصولات سري ميت قدرتمند و با پتانسيل بالايي به نظر مي‌رسند.

گوشي هواوي ميت ۱۰ در اروپا ۶۹۹ يورو (۸۲۴ دلار)، ميت ۱۰ پرو ۷۹۹ يورو (۹۴۲ دلار) و مدل لوكس پورشه ديزاين ۱۳۹۵ يورو (۱۶۴۵ دلار) قيمت خواهند داشت و همگي با اندرويد اوريو عرضه مي‌شوند. گوشي هواوي ميت ۱۰ لايت نيز كه البته از ابتدا با اندرويد نوقا وارد بازار خواهد شد، برچسب قيمتي نزديك به ۴۰۰ يورويي روي آن خورده است.

persianpishraneh.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 36

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 149
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 125
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 737
  • بازدید ماه : 1357
  • بازدید سال : 23248
  • بازدید کلی : 2026079
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه