loading...

بازرگاني پرشين پيشرانه

پخش لوازم الكتريكي

بازدید : 704
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آيفون ۸، آيفون ۸ پلاس و آيفون ايكس رسماً معرفي شدند


بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زني در مورد محصولات جديد اپل، امشب طي يك مراسم رسمي در سالني كه به نام استيو جابز نام‌گذاري شده، از سه اسمارت‌فون جديد با نام‌هاي آيفون ايكس، آيفون ۸ و آيفون ۸ پلاس رونمايي شد. سه محصولي كه حداقل يكي از آن‌ها مي‌تواند آغازگر عصر جديدي در تاريخ مدل‌هاي آيفون باشد.

دو محصول از اين تركيب سه‌گانه با نام‌هاي آيفون ۸ و آيفون ۸ پلاس طبق همان چارچوب ظاهري هميشگي آيفون طراحي شده‌اند و كاملاً مي‌توان آن‌ها را جانشين آيفون ۷ و ۷ پلاس سال گذشته دانست؛ اما داستان در مورد آيفون ايكس – همان طور كه از نامش پيداست – متفاوت است. در اين مطلب گام به گام در مورد خصوصيات اصلي هر كدام از اين سه محصول توضيح خواهيم داد.

طراحي

همان طور كه گفته شد، آيفون‌هاي سري ۸ در همان قالب هميشگي ساخته شده‌اند. از نظر ظاهري، شاهد دو اسمارت‌فون با بدنه‌ي پشتي و سطح جلوي يكپارچه از جنس شيشه – درست مانند آيفون ۷ و ۷ پلاس – هستيم. البته شيشه‌ي به كار رفته در بدنه‌ي آيفون‌هاي ۸ نسبت به گذشته محكم‌تر و مقاوم‌تر ساخته شده است. اين دو گوشي در سه رنگ نقره‌اي، خاكستري و طلايي عرضه خواهند شد.

آيفون ايكس نيز از نظر جنس بدنه مانند آيفون‌هاي ۸ طراحي شده و البته فقط دو رنگ خاكستري و نقره‌اي براي آن در نظر گرفته شده است.

صفحه نمايش

صفحه نمايش محصولات سري ۸، براي آيفون ۸ و آيفون ۸ پلاس به ترتيب ۴٫۷ اينچ و ۵٫۵ اينچ اندازه خواهد داشت. درست مانند محصولات سري ۷، اما اين بار اين نمايشگرهاي رتيناي آيفون از تكنولوژي True Tone بهره مي‌برند و رنگ و دماي تصوير آن بهتر از گذشته با محيط تنظيم مي‌شود.

نمايشگر آيفون ايكس همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد، بدون حاشيه است و تمام سطح جلويي گوشي را در بر مي‌گيرد. اپل صفحه نمايش اين محصول متفاوت را سوپر رتينا معرفي كرده و سطح كيفيت، عكس‌العمل و كارايي آن را انقلابي در نمايشگرهاي موبايل مي‌داند.

اين نمايشگر از رزولوشن ۱۱۲۵×۲۴۳۶ بهره برده و اندازه‌ي آن ۵٫۸ اينچ است كه تراكم پيكسلي ۴۵۸ پيكسل در اينچ را به دست مي‌دهد كه بالاترين مقدار در آيفون‌هاست. ضمن اينكه باز هم طبق پيش‌بيني‌ها، بالاخره در آيفون نيز با يك نمايشگر OLED روبرو هستيم. با قابليت‌هايي مثل HDR، Dolby Vision، ۳D Touch و True Tone مي‌توان گفت اپل براي نمايبشگر آيفون ايكس سنگ تمام گذاشته است.

سخت‌افزار

اپل براي اسمارت‌فون‌هاي سال ۲۰۱۷ خود، چيپ A11 Bionic را معرفي كرده و ادعا مي‌كند كه اين چيپ، قدرتمندترين چيپ ساخته شده براي يك اسمارت‌فون است. اين چيپ حاوي يك پردازنده‌ي شش هسته‌اي با طراحي ۶۴ بيتي و ۴٫۳ ميليار ترانزيستور است. دو هسته از اين شش هسته، به عنوان هسته‌هاي سريع‌تر براي انجام عمليات سنگين و چهار هسته به منظور كنترل عملكرد گوشي هوشمند در حالت‌هاي كم‌كار در نظر گرفته شده است كه تمامي هسته‌ها، نسبت به A10 سريع‌تر هستند. پردازنده‌ي گرافيكي نيز ۳۰ درصد نسبت به A10 سريع‌تر شده است. اين پردازنده‌ي گرافيكي اين بار منحصراً توسط شركت اپل طراحي شده است.

دوربين

آيفون ۸ از يك دوربين ۱۲ مگاپيكسلي با قابليت لرزش‌گير اپتيكال به عنوان دوربين اصلي بهره مي‌برد. براي آيفون ۸ پلاس نيز تركيب دوربين دوگانه با دو سنسور ۱۲ مگاپيكسلي با ديافراگم‌هاي f/1.8 و f/2.8 و البته لرزش‌گير اپتيكال در نظر گرفته شده است. مشخصات شبيه به مشخصات دوربين‌هاي آيفون ۷ و ۷ پلاس است اما طبق گفته‌ي اپل، سنسور اين دوربين‌ها كاملاً طراحي جديدي داشته و مي‌تواند ۸۳ درصد نور بيشتري را دريافت كرده و عملكرد بهتري نيز در حالت عكس‌برداري پرتره داشته باشد. تنظيمات نورپردازي و عكاسي پرتره‌ي جالبي نيز به نرم‌افزار دوربين آيفون ۸ پلاس اضافه شده است.

در مورد فيلم‌برداري نيز آيفون ۸ و ۸ پلاس بسيار قدرتمند هستند. اين دو گوشي مي‌توانند ويدئوهايي با رزولوشن ۴K و نرخ فريم ۶۰ فريم در ثانيه ثبت كنند. در حالت صحنه آهسته نيز امكان ضبط ويدئو با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۲۴۰ فريم در ثانيه وجود دارد كه مشخصات بسيار خوبي‌ست. در مجموع به نظر مي‌رسد از نظر دوربين، اپل توانسته امكانات بيشتري نسبت به نوت ۸ سامسونگ به طرفداران خود هديه كند.

براي آيفون ايكس نيز دوربين دوگانه با دو لنز ۱۲ مگاپيكسلي با ديافراگم f/1.8 و f/2.4 از نوع تله‌فوتو در نظر گرفته شده است. هر دو دوربين از لرزشگير اپتيكال بهره مي‌برند و فلش Quad-LED از نوع True Tone نيز براي اين گوشي در نظر گرفته شده است. ويژگي مهم ديگر آيفون ايكس، دوربين جلوي قدرتمند آن است كه مانند دوربين اصلي آيفون ۸ پلاس، از حالت‌هاي عكس‌برداري پرتره و نورپردازي پرتره بهره مي‌برد.

خصوصيات ويژه

آيفون ۸ و ۸ پلاس هر دو گواهي مقاومت در مقابل آب و گرد و غبار را دارند. اسپيكرهاي اين محصولات بهبود يافته، از استريو پشتيباني مي‌كند و مي‌تواند تا ۲۵ درصد صداي بلندتر و باس عميق‌تري نسبت به محصولات سال گذشته توليد كند. آيفون‌هاي جديد اولين گوشي‌هايي هستند كه مدعي طراحي كامل براي آمادگي كار با واقعيت افزوده (AR) هستند. سنسورهاي جديد براي دوربين، پردازنده‌ي اصلي و پردازنده‌ي گرافيكي همگي به خوبي براي كار در حالت واقعيت افزوده آماده شده‌اند.

در كنار شبكه‌ي LTE Advanced و نسخه‌ي ۵٫۰ بلوتوث، اين بار آيفون‌هاي جديد از شارژر بي‌سيم با استاندارد Qi نيز پشتيباني مي‌كنند. ضمن اينكه قابليت شارژ سريع نيز براي هر دو گوشي از سري ۸ وجود دارد.

آيفون ايكس نيز مانند محصولات سري ۸ و البته محصولات سال گذشته، در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است و از قابليت شارژ بي‌سيم و قابليت‌هاي ارتباطي آيفون ۸ نيز بهره مي‌برد. نكته‌ي بسيار مهم در مورد آيفون ايكس اين است كه اين بار ديگر خبري از دكمه‌ي هوم نيست و براي رفتن به صفحه‌ي خانه‌ي گوشي، بايد انگشت خود را از پايين نمايشگر به سمت بالا بكشيد. با لمس صفحه – به جاي لمس دكمه‌ي هوم – نيز مي‌توانيد گوشي را بيدار كنيد. ديگر اينكه دكمه‌ي لبه‌ي سمت راست گوشي بزرگ‌تر شده و با نگه داشتن آن، دستيار ديجيتال سيري فعال شده و مي‌توانيد با آن صحبت كنيد.

در غياب Touch ID و دكمه‌ي هوم، روش جديدي براي آنلاك كردن آيفون جديد در نظر گرفته شده است. اپل اين روش را Face ID مي‌نامد كه با تشخيص چهره‌ي صاحب گوشي و نگاه او به دستگاه، فرايند آنلاك شدن اتفاق مي‌افتد. براي اين كار، سيستم كاملي با عنوان TrueDepth Camera در بالاي نمايشگر گوشي قرار گرفته كه در آن دوربين مادون قرمز، يك نورافكن و يك پرژكتور قرار دارند.

اپل تدابير خاصي براي Face ID در نظر گرفته تا هيچ نگراني از نظر امنيت و سرعت اين تكنولوژي وجود نداشته باشد. اين روش، چهره‌ي شما در حالت‌هاي مختلف را شناسايي مي‌كند و حتي با عينك زدن، ريش گذاشتن، تغيير مدل مو يا تغييرات اين‌چنيني نيز دچار مشكل نخواهيد شد. ضمن اينكه چهره‌ي واقعي شما از عكس نيز تشخيص داده شده و با استفاده از عكس، نمي‌توان قفل گوشي را باز كرد. طبق گفته‌ي اپل، امكان آنلاك كردن گوشي توسط يك شخص تصادفي كه با استفاده از TouchID حدود ۱ در ۵۰٫۰۰۰ بود، با Face ID به يك در يك ميليون شخص مي‌رسد. امكانات معرفي شده در مورد Face ID گسترده و جالب هستند اما به هر حال بايد منتظر عرضه‌ي گوشي و تست آن توسط افراد مختلف باشيم.

از قابليت تشخيص چهره در يكي ديگر از بخش‌هاي پرطرفدار آيفون نيز استفاده شده است. با كمك اين امكان، اپل Animoji را به آيفون آورده كه در واقع همان اموجي‌هاي گذشته هستند كه مي‌توانند با توجه به حالت چهره‌ي شما، به حركت درآمده و شكلك‌هاي متحرك جالبي را بسازند. در واقع شما مي‌توانيد در نقش شكلك‌هاي مختلف موجود در iOS بازي كنيد.

نسخه‌ها، قيمت و عرضه آيفون ۸ ، آيفون ۸ پلاس و آيفون ايكس

آيفون ۸ يك نسخه‌ي ۶۴ گيگابايتي با قيمت ۶۹۹ دلار و يك نسخه‌ي ۲۵۶ گيگابايتي خواهد داشت كه هنوز قيمت آن اعلام نشده است. آيفون ۸ پلاس نيز با ۶۴ گيگابايت حافظه داخلي، ۷۹۹ دلار قيمت خواهد داشت، البته طبيعتاً براي اين محصول نيز نسخه‌ي ۲۵۶ گيگابايتي در نظر گرفته شده است. پيش‌سفارش اين محصولات از ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهريور) آغاز شده و ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهريور) محصول به دست خريداران خواهد رسيد.

آيفون ايكس نيز در دو نسخه‌ي ۶۴ گيگابايتي و ۲۵۶ گيگابايتي عرضه مي‌شود كه قيمت نسخه‌ي ارزان‌تر، ۹۹۹ دلار خواهد بود. پيش‌سفارش اين محصول متفاوت از ۲۷ اكتبر (۵ آبان) آغاز شده و عرضه‌ي آن، ۱۲ آبان به بعد اتفاق مي‌افتد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 36

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 113
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 79
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 575
  • بازدید ماه : 1195
  • بازدید سال : 23086
  • بازدید کلی : 2025917
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه