loading...

بازرگاني پرشين پيشرانه

پخش لوازم الكتريكي

بازدید : 723
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بيوگرافي والنتينو : پيوند ظرافت زن ايتاليايي با وقار بانوي پاريسي


والنتينو طراح مد مشهور ايتاليايي است كه برخي از خيره‌كننده‌ترين طراحي‌ها را به دنياي لباس معرفي كرده است. در ادامه با بيوگرافي والنتينو با باميلو بلاگ همراه باشيد.

والنتينو گاراواني (Valentino Garavani) كه بيشتر به نام كوچك خود، والنتينو شناخته مي‌شود شايد آخرين طراح اسطوره‌اي دوران ما باشد. اين هنرمند برجسته در طراحي‌هاي خود، سبك شيك و ظريف پاريسي را با شور و ظرافت ايتاليايي به هم آميخته و سبك منحصر به فرد خود را در دنياي مد و لباس ايجاد كرده است. تاثير اين طراح افسانه‌اي بر صنعت مُد چنان عميق است كه نوع خاصي از رنگ قرمز به نام او، يعني قرمز والنتينو شناخته مي‌شود.

persianpishraneh.com

يوگرافي والنتينو: روز‌هاي نخست و تحصيل در پاريس

والنتينو گاراواني در سال ۱۹۳۲ در شهر ووگرا (Voghera) در شمال ايتاليا به دنيا آمد و از همان دوران كودكي به هنر و انواع لباس‌ها علاقه نشان مي‌داد. در دوران تحصيلات ابتدايي، والنتينوي كوچك پيش خاله‌اش و يك طراح لباس ديگر به نام ارنستينا سالوادئو مشغول كار آموزي شد. پدر و مادر او، ترزا دِ بياجي (Teresa de Biaggi) و مائورو گاراواني (Mauro Garavani) پس از ديدن استعداد و خلاقيت فرزندشان، تصميم گرفتند كه در اين راه به او كمك كنند. والنتينوي جوان در سن ۱۷ سالگي، ايتاليا را به مقصد شهر نور‌هاي درخشان، پاريس ترك گفت و در مدرسه عالي هنرc‌هاي زيبا (Ecole des Beaux-Arts) و بعد از آن در انجمن سنديكاي مُد اين شهر مشغول به تحصيل شد. در اين دوران، اين طراح جوان و خوش‌آتيه با ظرافت و زنانگي ويژه طراحي‌هاي پاريسي آشنا شد و پس از اتمام تحصيلاتش شروع به كار آموزي كرد. اين طراح ايتاليايي قبل از عرضه آفرينش‌هاي خود به صورت انفرادي، در خانه‌هاي مد مشهوري مانند ژاك فَت (Jacque Fath)، بالنسياگا (Balenciaga) و گي لاروش (Guy Laroche) به فعاليت پرداخت و براي مشترياني چون اليزابت تيلور لباس دوخت.

بيوگرافي والنتينو: بازگشت به وطن و فتح رم و فلورانس

در سال ۱۹۶۰ ميلادي، والنتينو كه ديگر كاملا زير و بم طراحي لباس را فرا گرفته بود، فرانسه را ترك گفت و به مام ميهن بازگشت. در همين سال، طراح جوان ايتاليايي توانست با كمك‌هاي مالي پدرش اولين خانه مد خود را در رم افتتاح كند. شايد اين اولين فروشگاه ايتاليايي در رم آن دوران بود كه تلاش مي‌كرد مُد سطح بالا (Haute- Couture ) را با همان سبك و سياق نام‌هاي فرانسوي به علاقه‌مندان عرضه كند. در همين دوران بود كه والنتينو تناژ خاصي از رنگ قرمز را براي طراحي‌هاي خود انتخاب كرد كه بعد‌ّها به نام خود او قرمز والنتينو خوانده شد.

در همان دوران هم بود كه ژاكلين كندي، بانو اول خوش‌پوش ايالات متحده به صورت اتفاقي با طراحي‌هاي والنتينو گاراواني آشنا شد و تحت تأثير زيبايي خاص و طراحي‌هاي نوآورانه آن‌ها قرار گرفت. از آن تاريخ به بعد، جكي كندي به يكي از طرفداران پروپا قرص والنتينو تبديل شد، تا حدي كه بعد از ترور همسرش جان اف كندي، از والنتينو خواست تا لباس عروسي دومش را طراحي كند.

در آن دوران فلورانس پايتخت فرهنگ و هنر و صد البته مُد ايتاليا محسوب مي‌شد و به همين دليل، والنتينو در سال ۱۹۶۶ نمايش‌هاي مُد خود را به اين شهر منتقل كرد. نياز به گفتن ندارد كه طراحي‌هاي خاص او بلافاصله مورد تحسين همگان قرار گرفت و دو سال بعد، مجموعه لباس‌هاي تمام سفيد او جايگاه والنتينو را به عنوان هنرمندي افسانه‌اي تثبيت كرد.

بيوگرافي والنتينو: افتخارات

والنتينو گاراواني در سال ۲۰۰۶ و به پاس خدمات شايان خود به صنعت مُد، نشان لژيون دونور (Legion d’Honneur) را از رياست جمهوري وقت فرانسه، ژاك شيراك،‌ دريافت كرد. همچنين، شهردار شهر رم به مناسبت چهل و پنجمين سالگرد آغاز به كار اين طراح بزرگ، از محوطه‌اي پرده برداشت كه براي ايجاد موزه والنتينو در نظر گرفته شده بود. دو سال بعد و در سال ۲۰۰۸ ميلادي، شهر پاريس بالاترين نشان افتخار خود را به آخرين امپراتور دنياي مُد تقديم كرد. در سال ۲۰۱۱ نيز، اين استاد بزرگ به دريافت ششمين جايزه سالانه انستيتوي فناوري و مد در شهر نيويورك نائل آمد.

بيوگرافي والنتينو: بازنشستگي

در ژانويه سال ۲۰۰۸ ميلادي والنتينو گاراواني بازنشستگي خود از دنياي مُد را پس از ۴۸ سال فعاليت حرفه‌اي رسما اعلام كرد. آخرين مجموعه لباس‌هاي مُد اوت كوتور (Haute-Couture) او در همان ماه بر روي صحنه رفت و تحسين همگان را برانگيخت. تمامي افراد حاضر در سالن در پايان نمايش به احترام استاد بي‌بديل طراحي لباس ايستادند و مردي را تشويق كردند كه ظرافت و دلربايي و اغواگري زنان ايتاليايي را به وقار و مجلل گرايي بانوان پاريسي پيوند داده بود.

بيوگرافي والنتينو: سرگرمي‌هاي دوران بازنشستگي

والنتينو قبل از بازنشستگي در فيلم سينمايي موفق«شيطان پرادا مي‌پوشد» در نقش خودش ظاهر شده بود و در سال ۲۰۰۸ نيز فيلمي مستند از زندگي او در پرده نقره جشنواره فيلم ونيز به نمايش درآمد.

شايد جالب باشد بدانيد كه اين استاد بزرگ، علاوه بر طراحي لباس از طراحي دكوراسيون داخلي نيز لذت مي‌برد و براي دكور‌هاي پر زرق و برق خود مشهور است. همچنين، او علاقه زيادي به نگه‌داري از سگ‌هاي نژاد پاگ دارد و هم‌اكنون از تعداد زيادي از آن‌ها مراقبت مي‌كند.

persianpishraneh.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 36

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 44
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 125
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 632
  • بازدید ماه : 1252
  • بازدید سال : 23143
  • بازدید کلی : 2025974
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه