loading...

بازرگاني پرشين پيشرانه

پخش لوازم الكتريكي

بازدید : 604
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گران ترين دوربين هاي دنيا


گران ترين دوربين هاي دنيا : سرعت پيشرفت تكنولوژي آنقدر بالاست كه بعضي از اين فعالان و نوآوران فعال در اين بخش خودشان هم تعجب مي‌كنند كه اوف! به كجا داريم مي‌رويم. مثلا همين الان شما اگر به صد سال پيش نگاه كنيد فكر مي‌كنيد داريد به پانصد سال پيش نگاه مي‌كنيد. بگذاريد كمي ملموس تر بگوييم: مثلا همين ۱۲-۱۰ سال پيش اگر مي‌خواستيد به مسافرت برويد و مي‌خواستيد عكسي بگيريد بايد از قبل مي‌رفتيد عكاسي محلتان يك فيلم نگاتيو ۲۴ تايي يا ۳۶ تايي مي‌خريديد، توي دوربين مي‌گذاشتيد و پس از گرفتن عكس دعا دعا مي‌كرديد كه عكستان نسوخته باشد. و اين استرس را با خود حمل مي‌كرديد تا از سفر برگرديد و عكس‌ها را بدهيد همان عكاسي محلتان ظاهر كند و ببينيد چه گل‌هايي كاشته‌ايد.

حالا اما انگار پنجاه سال از آن زمان مي‌گذرد و تكنولوژي چنان پيشرفتي كرده است كه با يك گوشي موبايل مي‌توانيد با كيفيت‌ترين عكس‌ها و فيلمهايي كه به عمرتان ديده‌ايد را تهيه كنيد و كيف دنيا را ببريد. چه كسي فكر مي‌كرد روزي بتوان با همين گوشي‌هاي جقله با كيفيت ۴K فيلمبرداري كرد و يا عكس‌هايي با عمق ميدان و سرعت شاتر قابل تنظيم گرفت. اما مسئله اينجاست كه وقتي گوشي‌هاي معمولي كه براي افراد معمولي خلق شده‌اند چنين امكاناتي دارد بعيد نيست كه دوربين‌هاي فوق حرفه اي كه مختص سلاطين عكاسي طراحي شده‌اند امكانات خفن‌تري داشته باشند كه ما تصورش را هم نتوانيم بكنيم. البته اين قيمت اين دوربين‌ها هم به اندازۀ خودشان خفن خواهند بود و شايد حتي از شنيدن بعضي از آن‌ها دچار تيك عصبي شويد! به همين دليل ترتيب دوربين‌هايي كه در اين مطلب معرفي خواهيم كرد را از كم به زياد چيده‌ايم تا خداي نكرده اتفاقي برايتان نيفتد. (حالا برويد بگوييد بچه هاي بلاگ باميلو به فكر شما نيستند!)


www.persianpishraneh.com

Pentax 645Z

اگر پنتاكس را مي‌شناسيد بايد بگوييم جزو معدود افراد خوش شانسي هستيد كه با اين كمپاني محصولاتش آشنا هستيد چون خيلي‌ها حتي نام آن هم به گوششان نخورده است. پنتاكس متخصص در زمينۀ دوربين‌هاي رده بالا است و حتي در ساخت بعضي از فيلم‌هاي سينمايي هم از محصولات اين كمپاني استفاده مي‌شود. ويژگي منحصر به فرد دوربين Pentax 645Z مربوط به سايز عكس‌هاي ارائه شده توسط آن مي‌شود كه اين عكسها رزولوشني برابر با ۵۱٫۴ مگاپيكسل را ارائه مي‌دهد كه اين ويژگي مي‌تواند Pentax 645Z را تبديل به يك دوربين خارق‌العاده براي كساني كند كه عكاسي تبليغاتي را به صورت حرفه‌اي دنبال مي‌كنند. دومين ويژگي منحصر به فرد اين دوربين هم مربوط مي‌شود به طول عمر باطري آن، به طوري كه مي‌توانيد با هر بار شارژ باطري چيزي حدود ۴۰۰ دقيقه (۷ ساعت) از آن استفاده كنيد و نگران هيچ چيز نباشيد. البته Pentax 645Z يك كمبود هم دارد كه البته براي عكاسان تبليغاتي چندان اهميتي ندارد، اين دوربين تنها قادر است سه فريم در ثانيه ثبت كند و به همين جهت اصلا آن را به عكاسان ورزشي و حيات وحش توصيه نمي‌كنيم. Pentax 645Z قيمتي برابر با ۱۰٫۴۹۹ دلار (۳۹ ميليون تومان) دارد و در ليست گران ترين دوربين هاي دنيا جايگاه اول را به خود اختصاص مي‌دهد و اين يعني تازه ارزان ترين دوربين ليستمان را معرفي كرده‌ايم.

Leica S2-P

ليكا يك كمپاني آلماني تمام عيار است. محصولاتي كه نام اين برند بر روي آن حك شده باشد بدون شك حاوي ژن اصيل ژرمن هستند و همه چيز از جمله كارايي، زيبايي، خلاقيت و البته كيفيت درمورد آن در بالاترين سطح خود قرار دارند. ويژگي خارق‌العادۀ Leica S2-P ضد آب بودن آن است. بله شما مي‌توانيد بدون نياز به هيچ گونه كاوري در زير شديد ترين باران‌ها هم به عكاسي بپردازيد و صحنه‌هاي عشقولانه خلق كنيد! Leica S2-P هم در زمينۀ عمر باطري قوي ظاهر شده است به طوري كه با هر بار شارژ باطري آن مي‌توانيد تا ۱۰۰۰ فريم عكاسي كنيد كه اين هم يك مزيت بزرگ محسوب مي‌شود. درمورد اندازۀ عكس‌ها البته ليكا به اندازۀ دوربين قبلي قَدَر نيست و با سايز ۳۷ مگاپيكسل در رده‌اي پايين تر از پنتاكس قرار مي‌گيرد اما به لحاظ كيفيت از پنتاكس هم بيشتر مي‌تواند دل و دين شما را به عنوان عكاس ببرد. اين قهرمان آلماني قيمتي برابر با ۳۰٫۰۰۰ دلار (۱۱۴ ميليون تومان). فراموش نكنيد كه Leica S2-P تازه پنجمين گزينه در ليست گران ترين دوربين هاي دنيا است و ۴ دوربين گران‌تر قرار است بهتان معرفي كنيم.

Panoscan MK

اين دوربين درشت اندام را مي‌توان يكي از زبده‌ترين متخصصان عكاسي پانوراما دانست. Panoscan MK-3 قادر است با كيفيت شگفت‌انگيزش در زماني حدود ۸ ثانيه يك عكس پانوراماي ۳۶۰ درجه تحويلتان بدهد. اين دوربين درواقع عملكردي ۴ بار سريع‌تر از ساير رقبا و كيفيتي ۸ برابر بيشتر از نزديك ترين رقيبش دارد و همين مسئله اين دوربين را تبديل به دومين قهرمان بي چون و چراي رشتۀ عكاسي پانوراميك مي‌كند . يكي ديگر از مواردي كه Panoscan MK-3 در آن تخصص دارد عكاسي در نور كم است به طوري كه تقريبا در هر شرايط نوري مي‌توانيد مطمئن باشيد با اين دوربين بهترين عكس‌ها را ثبت خواهيد كرد. اين دوربين خارق‌العاده قيمتي برابر با ۴۰٫۰۰۰ دلار (۱۵۲ ميليون) دارد و چهارمين جايگاه را در ليست گران ترين دوربين هاي دنيا به خود اختصاص مي‌دهد.

Phase One P65 + Digital Back Medium Format with 645DF

شايد فكر كنيم شوخي مي‌كنيم اما چيزي كه بالا نوشتيم يك جمله نيست و نام سومين دوربين گران‌قيمت جهان است. اين دوربين دانماركي محصول همكاري بين دو كمپاني مختلف است و مهندسان و متخصصان زيادي در طراحي آن سهيم بوده‌اند. Phase One P65… يك ويژگي به خصوص دارد و آن هم بهره‌مندي از طراحي ماژولار است به طوري كه همۀ قطعات ان را مي‌توانيد به راحتي با قطعات دوربين‌هاي ديگر كمپاني Phase One تعويض كنيد و حالش را ببريد. اين دوربين هم مانند نمونۀ قبلي كه معرفي كرديم قيمتي معادل ۴۰٫۰۰۰ دلار (۱۵۲ ميليون) دارد و سومين جايگاه در ليست گران ترين دوربين هاي دنيا را مي‌توان به آن اختصاص داد.

Seitz 6×۱۷ Panoramic

اگر با شناختن دوربيني كه در بالا معرفي كرديم كف نموده و نتوانستيد مسئله را هضم كنيد بهتر است بگوييم اين بخش را كلا نخوانيد چون احتمال سنكوپ و غش به صورت پررنگي وجود دارد! Hasselblad H4D 200MS قادر است عكسهاي ۲۰۰ مگاپيكسلي بگيرد!!! اين دوربين درواقع دوربين H4D-50MS است كه قابليت‌هاي خاصي بر آن افزوده شده است و اين هيولا را پديد آورده است. Hasselblad H4D 200MS به يك حس‌گر سي‌سي‌دي۵۰ مگاپيكسلي با دامنه‌ي حساسيت ۱۰۰ تا ۸۰۰ در اندازه‌ي ۳۶٫۷در۴۹٫۱ (تقريباً دو برابر يك دوربين فول‌فريم!) مجهز است و قادر است با ثبت ۶ عكس مختلف در يك لحظه، درنهايت خروجي‌اي با عكس‌هاي ۲۰۰ مگاپيكسلي ارائه كند. نمايشگر ۳ اينچي با تفكيك ۲۳۰۴۰۰ پيكسل و تصوير ۲۴ بيت، پشتيباني از فضاي رنگي ۱۶ بيت/كانال، خروجي فايل خام ۳FR، سرعت عكاسي ۰٫۹ عكس بر ثانيه، سرعت شاتر ۳۲ تا۱/۸۰۰ ثانيه ، اتصال فايرواير ۸۰۰، فلاش‌متري TTL و بسياري ويژگي‌هاي ديگر، Hasselblad H4D 200MS را كاملاً شايستۀ لقب قهرمان گران ترين دوربين هاي دنيا مي‌كنند. اين دوربين قيمتي برابر با ۴۵٫۰۰۰ دلار (معادل ۱۷۱) ميليون تومان دارد.


www.persianpishraneh.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 36

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 15945
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22882
  • بازدید ماه : 22730
  • بازدید سال : 46243
  • بازدید کلی : 2049074
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه